Kamis, 26 November 2015

Dapatkan yang menyegarkan Kesan Dengan Daun Mint

Dapatkan yang menyegarkan Kesan Dengan Daun Mint

Mint atau Mentha adalah herba aromatik saka dengan gelap daun kelabu-hijau. Ini mendapati permohonan dalam beberapa cara melalui daun, kedua-dua segar dan kering. Ini biasanya dikaitkan dengan aroma, kesegaran dan aftertaste penyejukan. Ia mengandungi menthol sebagai bahan aktif yang menjadikan ia sesuai untuk penyediaan gula-gula mentol dan gula-gula getah untuk mengelakkan nafas berbau dan bau busuk. Malah, ubat gigi kini berdasarkan persiapan pudina, digabungkan dengan fluorin dan bunga cengkih.

Daun pudina adalah amat digunakan dalam banyak persiapan masakan. Kedua-dua dikeringkan dan daun segar ditambah kepada hidangan untuk mendapatkan rasa yang unik. Disediakan khas jeli pudina dihidangkan dengan hidangan kambing di banyak negara. Ia daun juga digunakan dalam teh, minuman dan lain-lain persiapan berdasarkan jeli dan ais krim.

Ini biasanya digunakan untuk merawat sakit perut dan masalah pencernaan. Ia melegakan sindrom usus dan perkara-perkara sembelit. Daun pudina minuman sedia dimakan semasa musim panas untuk menurunkan suhu badan. Oleh kerana penyejukan dan kesan menyegarkan, ia digunakan dalam banyak kosmetik dan minyak wangi. Ia digunakan dalam selesema biasa untuk mendapatkan bantuan daripada hidung tersumbat dan throat.This mengandungi bau dan sifat-sifat yang ia digunakan sebagai racun perosak yang berkesan dan racun serangga untuk menjaga nyamuk dan lebah seperti berada di rumah tersebut. Tumbuhan pudina di dalam rumah juga dianggap baik kerana ia membersihkan udara sekeliling.

Ini adalah mod yang sangat berguna dan pelaburan bebas untuk mendapat manfaat dalam penggunaan harian. Pengambilan harian 4-5 daun ini boleh menyegarkan nafas anda dan juga meningkatkan sistem penghadaman. Flavour makanan boleh ditingkatkan dengan menambah beberapa daun segar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar