Kamis, 26 November 2015

Penyakit sendi Pemulihan

Penyakit sendi Pemulihan

Penyakit sendi, atau masalah reumatik adalah satu istilah yang agak spesifik untuk pelbagai masalah kesihatan yang menjejaskan sendi dan tisu penghubung. Beberapa gejala yang paling biasa berlaku masalah sakit sendi yang kronik, sakit meluas, keletihan, dan sakit yang meningkat sebagai tindak balas kepada tekanan. Gejala-gejala lain mungkin termasuk cucukan kulit, kekejangan otot yang berpanjangan, lemah anggota badan, sakit saraf, gangguan usus berfungsi, gangguan tidur kronik dan banyak lagi. Walaupun rawatan boleh berbeza-beza kerana terdapat banyak syarat-syarat yang boleh dirujuk sebagai reumatik dalam alam semula jadi, terdapat beberapa herba yang boleh membantu dalam kebanyakan kes, dan yang boleh disebut sebagai ubat sakit sendi. Dalam artikel ini kita akan menyebut dua ubat yang paling terkenal: stinging melukakan hati dan ekor kuda.

Yang pertama disebut, Jelatang itu (Urtica dioica dan juga Urtica urens) adalah herba yang sangat umum. Herba ini merupakan tumbuhan dwidewan dengan akar biasanya agak besar. Tangkai yang tegak dan boleh mencapai sehingga 1.5 meter. Daun yang bertentangan, berbentuk hati, tajam dan mempunyai Shanks pendek. Daun dan cawangan dilindungi oleh bulu rasa pedih. Apabila rambut-rambut ini disentuh ia boleh menyebabkan terbakar atau bengkak pada kulit yang sederhana. Cawangan-cawangan boleh membawa bunga lelaki atau perempuan. Mempunyai bunga yang biasanya hijau berwarna. Penyebaran Jelatang adalah terutamanya berdasarkan kepada angin, dan buah-buahan yang hasilnya adalah kecil, berbentuk dalam bentuk benih kecil. Yang rasa pedih bunga melukakan hati dari Julai hingga September dan biasanya tumbuh di tempat-tempat diabaikan bersama-sama dengan rumpai lain. Untuk tujuan perubatan, pada musim bunga dan musim luruh, akar tersebut dikumpulkan. Juga, pada musim bunga, daun dan puncak cawangan berkumpul. Benih-benih yang dikutip pada bulan Ogos dan September.

Jelatang mempunyai banyak kegunaan dalam perubatan herba: ia digunakan untuk membersihkan badan daripada pelbagai toksin. Teh ubat-ubat herba seperti Jelatang digunakan untuk mengurangkan lendir paru-paru, membersihkan perut, hati dan usus, dan juga ubat yang sangat baik untuk merawat anemia, buasir, hepatitis, malaria dan demam lain. Bersama-sama dengan semua kesan yang dinyatakan, ia juga dikenali sebagai ubat herba yang baik terhadap keadaan bahawa anda, sebagai pembaca artikel ini, yang paling berminat dalam - sakit sendi.

Yang kedua adalah lebih dikenali dan digunakan - ekor kuda (Equisetum arvense). Ekor kuda adalah rumpai yang agak biasa, tahan dan meluas. Orang sering mempunyai masalah yang lebih menghilangkan tumbuhan ini, daripada mencari di tempat yang pertama. Walau bagaimanapun, jika ada yang mempunyai masalah mencari tumbuhan ini, ia kebanyakannya tumbuh di tempat-tempat dengan tanah berpasir, di padang rumput dan bukit pasir. Ia tumbuh dalam bentuk batang tegak dengan daun nipis yang tumbuh dari tempat tunggal pada batang. Ia bunga pada musim bunga.

Untuk tujuan perubatan, ekor kuda biasanya dikumpul pada musim bunga lewat. Bukan sahaja ia baik untuk merawat masalah reumatik, tetapi ia juga dikenali untuk mengurangkan batuk dan kaki bengkak. Ia juga sering sebahagian daripada campuran teh herba yang digunakan untuk pembersihan badan amnya. Ia juga baik untuk merawat anemia, kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran sel darah merah di dalam badan. Ia juga telah digunakan dalam rawatan ulser dan penyakit tertentu sistem kencing.

Ini adalah hanya beberapa daripada banyak ubat-ubat herba yang boleh membantu dalam mencegah dan merawat masalah reumatik, dan ia boleh digunakan setiap dengan sendiri, atau untuk kesan yang lebih baik, kita boleh menyediakan campuran herba, dengan mencampurkan jumlah yang sama setiap daripada disebut herba di atas. Campuran ini daripada yang boleh diambil beberapa kali sehari, sepanjang tempoh tersebut apabila seseorang mempunyai masalah reumatik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar