Kamis, 26 November 2015

Pemulihan For Life Setiap Hari

Pemulihan For Life Setiap Hari

Badan kita adalah tertakluk kepada persekitaran di luar dan kita perlu menghadapi beberapa masalah. Ia adalah mungkin untuk menghilangkan beberapa penyakit biasa dengan bantuan ubat-ubatan rumah. Apabila tidak ada ubat-ubatan, orang yang digunakan untuk mengambil bantuan ubat-ubatan seperti orang-orang yang disenaraikan di bawah untuk menghilangkan beberapa penyakit biasa.

Memakan secubit serbuk kunyit dalam satu sudu teh madu membantu dalam menyembuhkan batuk kering. Di samping itu, jika anda terus mengunyah buah pelaga, anda akan berasa lega. Untuk mendapatkan bantuan dari sejuk, anda boleh mencampurkan satu gram kayu manis dengan satu sudu teh madu dan menggunakannya.

Jika sesiapa di rumah anda menghadapi rintangan berulang, memberinya lemon untuk makan. Taburkan lemon dengan garam, lada hitam, dan gula.

Mengunyah cengkih atau menggunakan minyak cengkih dengan kapas pada gigi anda adalah baik jika anda mempunyai sakit gigi. Ini menawarkan bantuan segera dari masalah ini.

Menggunakan minyak neem ke kawasan di mana anda merasa gatal-gatal menawarkan tempoh. Anda juga boleh membuat pes beberapa daun neem dan memohon kepada kawasan.

Memohon kunyit kepada sakit akan membantu dalam menghentikan pendarahan kerana ia mempunyai kualiti yang antiseptik. Selepas anda menggunakan kunyit, anda boleh mengikat pembalut untuk menutup bahagian yang tercedera.

Jika anda mengalami bodyache, anda boleh mengambil setengah gram serbuk kayu manis bersama-sama dengan satu sudu teh madu dua kali sehari dan mendapatkan bantuan. Tekanan mengganggu kita semua. Jika anda rasa lesu dan lemah dari segi fizikal, membuat diri anda secawan buah-buahan susu kocak kering supaya anda mendapat dos segar tenaga.

Jika sesiapa dalam keluarga anda menghidap diabetes, anda boleh menggunakan labu pahit untuk mengekalkan tahap gula rendah. Ini membantu dalam menurunkan darah dan air kencing gula kedua-duanya pada masa yang sama. Ubat semula jadi banyak dan anda boleh menangani pelbagai penyakit dengan bantuan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar